مثل مداد باش تا به آرامش برسی...

برای رسیدن به آرامش

 

در مداد ۵ خاصیت وجود داره که اگه به دستشون بیاری تموم عمرت به آرامش میرسی :

 

1- میتونی کارای بزرگ کنی ، اما نباید هرگز فراموش کنی دستی وجود داره که هر حرکت تو را هدایت می کنه...

 

اسم این دست خداست ، او باید تو رو همیشه در مسیر اراده ش حرکت بده.

 

2 - گاهی باید از اون چه که می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی...

 

این باعث میشه مداد کمی رنج بکشه اما آخر کار نوکش تیزتر میشه ، پس بدون که باید رنجهایی رو تحمل کنی چرا که این رنج باعث میشه انسان بهتری بشی.

 

3 - مداد همیشه اجازه میده برای پاک کردن یک اشتباه از پاک کن استفاده کنیم...

 

بدون که تصحیح یک کار خطا ، کار بدی نیس و در واقع برای اینکه خودت رو در مسیر نگه داری مهمه.

 

4 - چوب یا شکل خارجی مداد خیلی مهم نیس، ذغالی که داخل چوبه اهمیت بیشتری داره...

 

پس همیشه مراقب باش درونت چه خبره؟

 

۵ - و سرانجام مداد همیشه اثری از خود به جا میزاره...

 

بدون هر کاری که توی زندگی میکنی ردی به جا میزاره و سعی کن نسبت به هر کاری که میکنی ، هوشیار باشی و بدونی چه می کنی.

مقایسه حقوق بشر از دیدگاه اسلام و قوانین جهانی حقوق بشری

 

حقوق بشر در اسلام

اساسات حقوق بشر در عصر حاضر، به ويژه بعد از اينكه در ميثاق ها و اعلاميه هاي مشخصي چون اعلاميه حقوق بشر فرانسه، امريكا، انگلستان، اروپا و اعلاميه جهاني حقوق بشر، تبلور يافت، از بالاترين مراجع  براي قانونگذاران، قضات، سياستمداران و دست اندركاران امور اخلاقي و تربيتي به حساب مي رود. به اندازه اي كه مرزهاي حاكميت ملي دولت ها و گروهاي قومي و يا حاكميت و مرجعيت هاي ديني را در نورديده و يا هم در مرتبه ي بالاتري از آنها قرار گرفته است.پذيرفتن بالادستي و حاكميت اساسات حقوق بشر، اكنون اساس و حتي شرطي براي همنوايي با تمدن و بهره مندي از بركت هاي مشروعيت بين المللي است. به نام همين حقوق بشر بسا از اصول اساسي قانون بين الدول، چون اصل حاكميت ملي و منع مداخله در امور داخلي كشورها، كه تا پايان جنگ سرد مراعات و احترام مي گرديد، زيرپا گذاشته شد.
امروز مداخله تحت نام حمايت از اساسات حقوق بشر و آنچه مشروعيت بين المللي خوانده مي شود، در همه اشكال و صورت هاي آن، حتي نظامي، مشهود است، كه جنگ خليج و نمونه هاي بعدي آن گواهي براين مدعي اند.
آشكار است كه اعلاميه هاي حقوق بشر – به خصوص اعلاميه جهاني سال 1948 و پيوست هاي آن در پايان دهه هشتاد كه از سوي سازمان ملل متحد صادر گرديد و بهترين نمونه اين اعلاميه ها را به نمايش مي گذارد- نتيجه پيشرفت و انكشاف تمدني دراز مدت در غرب است. اين اعلاميه ها در ذات خود پيامد و ثمره فلسفه خردگرا و مبادي قانون طبيعي و نتيجه جنگ هاي ويرانگر ميان عقل و دين در غرب است. جنگ هايي كه در يك طرف آن توده هاي مردم با شعار: آزادي، حق تعيين سرنوشت و بهره مندي از خيرات و بركت هاي اين جهان به اساس محوريت انسان در گيتي و قدرت مطلق عقل در فهم كائنات و سازماندهي زندگي قرارداشتند و در طرف ديگر كليسا و قدرت و سيطره ي مطلق و خون آشام آن كه براي قرن هاي متمادي با دنيايي از جهل، تاريكي و عقب ماندگي بر مردم حكومت كرده بود.
پيامد اين درگيري پيروزي عقل و غلبه علم بود. مردم حق خويش را بازيافتند و حكومت و تسلط جابرانه كليسا برعقل و ضمير انسان ها و نظام زندگي درهم ريخت. در عوض دولت هاي قومي سكولار پا به عرصه وجود گذاشته، عقل، آزادي و اراده عمومي را مقدس شمردند، و در پي اين تحول كليسا به حاشيه رانده شد. قانون طبيعي -كه در اعلاميه هاي حقوق بشر تبلور يافته است- و اراده عمومي مردم به عنوان اصل مشروعيت دولت، اساس فلسفي قانون گذاري و قوانين اساسي قرار گرفتند. پارلمان در اين معادله ي جديد جاي قدرت پاپ را اشغال نمود و محاكم مدني جاي محاكم كليسا را.

در اين بحث و برداشت تلاش خواهيم نمود موقف اسلامي را در رابطه به مسئله حقوق بشر، آنچنانكه در اعلاميه جهاني حقوق بشر بازتاب يافته است، بيان نماييم و به اين موضوع بپردازيم كه: آيا براي حقوق بشر اصلي دراسلام وجود دارد ياخير؟ اگر دارد، اساس و مضمون آن چيست؟ و تا چه حد در تاريخ مسلمانان حضور داشته است؟ و رابطه ي آن با اعلاميه هاي حقوق بشر چگونه مي باشد؟


ادامه نوشته

کامیاران بازهم برقله افتخار

دیروز جواب کنکورکارشناسی ارشد اعلام شد.

این کنکورهم همچون کنکورهاودیگررقابت های علمی کشور برای ماپیام آورشادی وکسب موفقیت توسط بچه های شهرمان بود.

آری کامیاران این بار هم درکنکورسهم داشت وبچه های شهرمان درادامه موفقیت کنکوری های کارشناسی سال گذشته ودرآستانه کنکورامسال وامتحانات نهایی که پله اول کنکوراست

                    گلللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل کاشتندددددددددددددددددددددددددددددددددد

دیروزشنبه خبربسیارخوشحال کننده ای دریافت نمودم که باردیگردوتن ازبچه های موفق شهرمان که 4سال پیش هم جواب کنکورشان همه ماراخوشحال کردوبه ماامیدوانرژی دادواین اراده راکه ماهم میتوانیم درکنکورکارشناسی ارشدامسال هم گل کاشتند .

این دودوست وهمشهری عزیزکه هردودردانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل اند واقعاباتلاششان گل کاشتند.

آقای منصور فاتحی راد دانشجوی مهندسی نفت باکسب رتبه9وآقای عرفان قادری دانشجوی مهندسی برق (الکترونیک)باکسب رتبه55 بازهم برای شهرمان افتخارآفریدند.

هرچندهنوزازوضعیت دیگربچه های شهرمان خبرنداریم امامطمئنیم موفقیت شهرمان به همین جاختم نمی شود وامیدواریم دیگربچه های شهرمان نیزموفق باشند.

آوال وظیفه خودمیداند ازطرف کل اعضاوکل مردم شهرموفقیت این دوعزیز راابتدابه خودشان سپس به خانواده محترمشان ودرآخربه همه همشهریان تبریک عرض نماید.

امیدواریم که این موفقیت هم باوری باشدبرای ماکه اگربخواهیم واراده کنیم مهم نیست ازچه شهرکوچک وضعیفی هستیم مهم این است ماایمان داریم

ومیدانیم که می توانیم

 

به رویاهایمان اعتمادکنیم

۱.زمانی که شمادیگررویایی رادنبال نکنیدهمان نقطه ای است که دراعتمادبه نفس شماخللی واردشده است.این همان جایی است که شمابه خودتان اطمینان ندارید.

۲.برای انکه خوب به نظربرسیدابتدابایدبه نظرایید.

۳.هرچه بیشتردرانتظاررفتن به دنبال رویاهایتان بنشینیداعتمادبه نفس کمتری به دست خواهیداوردوترس ازاینکه هرگزبه انچه می خواهیدنرسیدبیشترخواهدشد.

۴.اعتمادبه نفس معنوی یک حس نرم وملایم ازارامش است.قلبتان رالبریزوروحتان راارضامی کند.این امکان رابرایتان فراهم می کند که باعلم به اینکه درمسیردرست گام برمی داریدوحصول اطمینان ازاینکه هرجاهستیدهمان جابایدباشیددرزندگی پیش بروید.

۵.هرچه بیشترخودرادوست بداریدوازاین زندگی لذت ببریدبیشتربه خالق خودافتخارمی کنید.

500 مسلمان با نفوذ جهان!

مجله ای خارجی که اگر بازهم حکایت نشه  برامون ۵۰۰ نفر از مسلمانان بانفوذ دنیارو نام برده

البته نه مسلمانان خوب (به صرف) مبنا نفوذشون بوده بین مردم و صدایی که توی دنیا دادن

لطف کنید یه کم خونسردباشید بعد بخونیدش اگرهم شد یه لیوان آب خنک بخورید خیلی خوب میشه

 500مسلمان بانفوذ دنیا

 

تفسیر سوره عصر استاد کاک ناصر سبحانی

تفسیر سوره والعصر //استاد شهید ناصر سبحانی

 بسم الله الرحمن الرحيم


 
وَالْعَصْرِ ‹1› إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ ‹2› إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا


وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ‹3›
 

 

لحظاتي با دوستان هستيم مناسب است و وظيفه ديني است كه با نصيحتي و سفارشي دلسوزانه اين لحظات را به سر بريم ،مناسب ترين سخن در هر لقائي با برادران ديني ، كلام خدا و تفسير كلام خداست كه .......


 با تناسب حال در اينجا سوره عصر كه يك جمله است اما در برگيرنده يك دنيا مسائل و مطالب  همانطور كه امام شافعي رحمه الله فرموده اند : اگر مردم تنها همين سوره را سر مشق زندگي خود قرار مي دادند كافي بود . به اين مناسبت ، اين سوره و سخني  درباره اين سوره گفتن ، در حد توان تبييني از اين سوره كردن ، محور سخن مي شود .


 

ادامه نوشته